Resultaten en Activiteiten
De resultaten en activiteiten worden per beleidsveld benoemd (aansluitend bij de financiële toelichting op het niveau van het beleidsveld) . In de activiteitentabel reflecteren we op de activiteiten zoals opgenomen in de begroting 2024.
Wat wilden we bereiken (resultaten) | Wat hebben we daarvoor gedaan (activiteiten) |
---|---|
1. Onderwijskansen en onderwijshuisvesting | |
Maatschappelijk Akkoord Sociale Inclusie | |
Meer kinderen boeken ontwikkelingswinst en stromen daardoor beter toegerust het onderwijs uit. |
|
OAB & VVE |
|
Meer (jonge) kinderen boeken ontwikkelingswinst en stromen beter toegerust het primair onderwijs in. |
|
Verlengde schooldag |
|
Meer kinderen boeken ontwikkelingswinst en stromen daardoor beter toegerust het voortgezet onderwijs in. |
|
Volwasseneneducatie |
|
Meer inwoners (18+) ontwikkelen vaardigheden en behalen een kwalificatie (en zijn daardoor beter toegerust om onder andere succesvol de arbeidsmarkt op te kunnen (en daarmee kans op financiële zekerheid te verhogen). |
|
Onderwijshuisvesting |
|
Er zijn voldoende goede scholen in de nabijheid van leefomgeving kind; de scholen zijn daarbij een goede afspiegeling van wijk waarin ze staan en de populatie die er gebruik van maakt, zodat segregatie voorkomen of bestreden kan worden. |
|
Bewegingsonderwijs |
|
De randvoorwaarden voor goed bewegingsonderwijs zijn aanwezig. |
|
2. Voortijdig schoolverlaten en leerlingenvervoer | |
Voortijdig schoolverlaten |
|
Meer kinderen en jongeren volgen onderwijs en ronden hun onderwijscarrière af met een erkend diploma. |
|
Aansluiting jeugdhulp-onderwijs |
|
Kinderen en jongeren worden optimale kansen geboden om zich te ontwikkelen met als uitgangspunt dat elk kind onderwijs krijgt en dat dit zo gewoon mogelijk i s. |
|
Leerlingenvervoer |
|
Alle kinderen kunnen de voor hen dichtstbijzijnde toegankelijke school bezoeken. |
|